Als uitgangspunten:*
Het is een meertalig forum, in 1 thread mogen meerdere talen worden gesproken door elkaar heen. Dat lijkt me hartstikke leuk en goed voor onze talenkennis. Ik stel een vraag in het engels, iemand anders antwoordt in zijn Duitse moerstaal en stelt een vraag aan een derde die weer in het frans wordt beantwoord...
Ik wil het in ieder geval geen nederlandstalig forum laten zijn, maar wil ook niet afdwingen dat de spreektaal hier engels is... We hebben verdomd goeie franstalige mineralencollega's bijvoorbeeld...
*
Je kan verschillende forum hoofdonderwerpen hebben:-mineralenvindplaatsen / mineral localities
om daar (per land/regio) vindplaatsen te bespreken en up-to-date te houden
-wanneer gaan we / when do we go?
om afspraken te maken ; excursies te plannen
-wat voor materiaal is handig / what material do we need?
tips&trucs over krakers, hamers whatever
-mineralenfotografie/mineral photography
om dit moeilijke vraagstuk op te pakken; ik krijg bergen mails met telkens dezelfde vragen over belichting, welke camera, welke setup, welke lenzen etc etc die kunnen we hier bundelen en kennis delen
-mineralenfoto van de maand / mineral picture of the month contest
een poll / contest net als op
http://www.untertage.com/forum/index.php?mode=viewforum&forum_id=15&sid=3bfff53d4e6efe1fc1f63f7bc993737f&PHPSESSID=3bfff53d4e6efe1fc1f63f7bc993737f-mineralen identificatie / mineral identification
waar je foto's kan achterlaten en vragen kan stellen
-fouten in het forum of op strahlen.org en wensen / errors and wishes
en die gaan er zijn ...
-handleiding voor het forum / manual en regels / rules on the forum
-tijdelijk forum (wordt iedere maand gewist) / temporary forum
mede voor aankoop/verkoop/ruil
-humor forum en voor alles wat elders niet past in onderwerpen / general stuff and all that fits nowhere else
-testforum voor de admins
en wat nog meer ?
wat willen jullie?